Pentru o inima de fier 2

by: Doctor Ox

Colesterolul

Ce este? O substanta galbuie, asemanatoare grasimii, prezenta in toate celulele

organismului. Ficatul produce cea mai mare parte a acestei, sa-i spunem, substante. O alta

parte este adusa in organism prin alimentatie.

„Containerele” care transporta colesterolul in sange se numesc lipoproteine (LDL,

HDL). Colesterolul LDL e asa-numitul „colesterol rau”, care se ataseaza usor de vasele de

sange. Medicii spun ca exista o relatie stransa intre colesterolul total sau LDL si riscul de

boli coronariene. Daca acest colesterol „rau” creste cu 10 la suta, riscul de boli coronariene

creste cu 20 la suta. Daca exista si alti factori de risc, fumat, hipertensiune arteriala, diabet,

sau o pondere scazuta a colesterolului „bun”, HDL, efectele pot fi devastatoare.

Colesterolul HDL este cel „bun”. Captureaza moleculele de colesterol LDL de pe

peretii vaselor de sange si le readuce in ficat. Un nivel scazut de colesterol HDL este

asociat adeseori cu un nivel ridicat de trigliceride.

Trigliceridele

Ce sunt? Trigliceridele sunt o alta forma de grasime prezenta in sange. In parte sunt

aduse de alimente, in parte sunt produse de organism. Reprezinta o sursa importanta de

energie, dar un nivel ridicat de trigliceride se asociaza cu un risc crescut de boli

aterosclerotice. Un nivel crescut de trigliceride este insotit, adesea, de un nivel ridicat al

colesterolului „rau”.

Alimente cu un continut foarte ridicat de colesterol

Ficat, creier, rinichi, caviar, ulei de ficat de merluciu, unt, calamar.

Alimente cu un continut ridicat de colesterol

Pasta de ou, biscuitii, sardinele in ulei, rata, carnea grasa de porc, carnea de curcan

cu piele, pui cu piele, lapte praf de vaca, smantana, untura, kaiserul, slanina, salamurile,

carnatii, limba, inima, branza topita, branza de capra, mascarpone, parmigiano.

Alimente cu un continut mediu de colesterol

Carnea de miel, carnea de vita, vitel, cal, iepure, carnea de porc slaba, pui fara piele,

puiul de balta, wurstelii, sunca, pestele proaspat sau concelat, tonul in ulei, inghetata cu

crema, camembertul, mozzarela, telemeaua, gorgonzola, unele maioneze.

Alimente cu un continut scazut de colesterol

Somonul proaspat, laptele de capra, laptele de oaie, laptele de vaca integral sau

partial degresat, yaurtul, branzeturile tartinabile light.

Alimente fara colesterol

Pastele, orezul, painea, comuna sau integrala, mamaliga, margarina vegetala,

legumele, fructele, sucurile de fructe, salata, verdeturile, zaharul, mierea, marmelada, vinul,

berea, cafeaua, ceaiul.

Va urma

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: