Archive for Iunie, 2010

Iunie 24, 2010

S-a dopat Arnold?

by: Arlene

Este in continuare cel mai cunoscut culturist, dar si-a atins tintele corect sau a trisat? S-a dopat Arnold? A iesit campion intr-o epoca in care steroizii se consumau dimineata, la pranz si seara. S-a ferit Arnold de acestia, desi stia ca in doua luni poate castiga masa musculara cat intr-un an intreg? Chiar si cel care a pus la punct – sa zic asa – steroizii, doctorul Ziegler, ii utiliza in fiecare zi. A si murit din cauza lor! „Am facut o mare porcarie cand am creat steroizii”, a recunoscut Ziegler cu cateva zile inainte de moarte.

Ei bine, nici Arnold n-a rezistat tentatiei! A recunoscut-o recent, insa numai cu o jumatate de gura. „Am folosit steroizi, dar numai pentru a-mi mentine masa musculara. Nu pentru crestere”, a spus guvernatorul Californiei.

Arnold isi apara atat de inversunat imaginea incat l-a dat in judecata pe un jurnalist care a sugerat, dupa cea citit o serie de concluzii medicale, ca Arnold a fost operat pe cord tocmai din pricina steroizilor. Austriacul a sustinut ca de vina pentru infarctul suferit nu au fost steroizii, ci o malformatie cardiaca. Posibil. De ce nu?

foto: Arnold la 25 de ani vs Arnold la 60 de ani

sursa foto: adevarul.es

Iunie 21, 2010

Kettlebell. Ep. 2

Ce antreneaza Pavel? In primul rand forta si rezistenta, atat in plan fizic, cat si in plan mental. „Antrenamentul de forta implica mai intai mintea, abia apoi muschii”, spune Tsatsouline.
Construirea masei musculare nu este o prioritate. El insusi e un tip mai degraba slab, dupa standardele din culturism si haltere, insa cu o definire musculara exceptionala.
„Daca vrei sa ai aspectul unui soldat rus, puternic, slab, dar bine definit, atunci foloseste-le”, o spune Bob Whelan, specialist in fitness, explicand efectele antrenamentului pe termen lung cu kettlebells.

Cifre
1500
de calorii pe ora poate sa arda antrenamentul cu bile de fier

380 de calorii pe ora poate sa arda inotul la o intensitate medie

420 de calorii pe ora pot fi arse in sedintele de alergare

Totusi, Pavel sustine ca se poate castiga mult in masa musculara cu un program construit astfel incat sa tinteasca special acest lucru si cu o dieta adecvata, bogata in proteine si calorii.
Se poate pune la punct un antrenament complet cu o bila? Fara banci, haletere, gantere, paralele, cabluri? Fara complementara sedinta de aerobic?
Ei, bine, Pavel, desi admite ca se poate alcatui un program combinat kettlebell – haltere/gantere, pretinde ca da.

Va urma

Iunie 19, 2010

Scandal Shakira

Eh, au trecut doua zile de cand am scris despre Shakira si despre camerunezi. Intre timp a si izbucnit scandalul, cantareata fiind acuzata de plagiat! Nu din pricina mea, fireste. Au observat si altii ca-i vorba despre aceeasi piesa.

Iunie 17, 2010

Ce canta Shakira la CM?

by: Carcotasul

Este o melodie originara din Camerun. In varianta primara, Zangalewa suna asa:

Aici e sursa pentru melodia Shakirei de la Campionatul Mondial. Nimic nu s-a nascut azi pe planeta.

Shakira e aici:

Iunie 17, 2010

Kettlebell. Ep. 1

Voi deschide o serie de articole despre antrenamentul cu bila de fier. O metoda antica de pregatire ce capata tot mai multi adepti, incepand cu Rusia, unde sistemul e traditional, pana in Statele Unite si Europa de Vest. E o chestiune de timp pana cand acest nou tip de pregatire va ajunge si in Romania.
„O kettlebell e o ghiulea cu maner. Este o sala de antrenament completa ce se tine cu o singura mana. A ridica o astfel de bila descatuseaza aceeasi agresivitate ca si manuirea unei sabii. E manifestarea instinctului de razboinic. A te antrena cu o kettbell e ca si cum ai spune: sunt un barbat si vreau sa ma antrenez ca un barbat, sunt satul de salile voastre promiscue. Powerlifter-ul Donnie Thompson a inceput sa se antreneze cu bila de fier. In mai putin de un an a crescut la genuflexiuni de la 345 la 374 de kilograme pentru o repetare. Un elev de-al meu, Steve Knapstein a alergat maratonul fara sa se antreneze pentru cursa!”
Pavel Tsatsouline

Vi se pare ciudat? Americanii spun ca nu e. Iar despre Tsatsouline afirma ca e un geniu. Principiile lui de antrenament au socat. Dar functioneaza. Dovada ca Pavel Tsatsouline este instructor consultant pentru U.S Army, U.S. Marine Corps, National Nuclear Security Administration / U.S. Department of Energy si U.S. Secret Service. Impresionant!
Pavel (n. 1969) e originar din Minsk, Bielorusia. A fost instructor in fortele speciale sovietice. Cand a plecat in SUA a dus cu el o metoda de antrenament ce formase deja in fostul spatiu sovietic cativa dintre cei mai puternici oameni din lume.

Chiar daca e vorba de o prezentare comerciala, veti intelege care e treaba.

Va urma

Iunie 16, 2010

Ofera 100 de dolari unui barbat care sa-i spele vasele si sa se uite cu ea la CM

O tânără din China a postat un mesaj video pe internet în care anunţă că le oferă bărbaţilor între 20 şi 40 de ani posibilitatea de a urmări împreună meciurile de la Cupa Mondială, alesul urmând să primească 100 de euro pe zi, dacă îi îndeplineşte toate condiţiile, informează Marca.
Tânăra, numită KK, locuieşte şi munceşte la Beijing şi a explicat, prin intermediul unei înregistrări video pe site-ul Ku6.com, toate condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească viitorul companion.
KK povesteşte despre pasiunea ei pentru fotbal şi cum se distrează observându-i pe „atleticii şi atractivii fotbalişti”. Totuşi, ea spune că nu a reuşit deloc să înţeleagă jocul.
Pentru ea, „bărbatul trebuie să fie sportiv şi să înţeleagă fotbalul”, iar alesul va trebui să o însoţească doar la meciurile pe care ea le alege şi să-i respecte preferinţele.
„Bărbatul trebuie să fie drăgăstos, amabil, cu calităţi de bucătar şi, evident, să spele vasele”. Mai mult, KK spune că nu poate suporta mirosul de picioare murdare, astfel că alesul trebuie să se spele de două ori pe zi.
Presa chineză anunţă că toţi bărbaţii care acceptă condiţiile pot trimite un currículum şi fotografiile pe adresa de mail a tinerei KK.

Iunie 15, 2010

Berea ingrasa? Prostii!

by: Doctor Ox

Ultimele studii indica faptul ca berea nu are un efect negativ in curele de slabire. Pare paradoxal, dupa ce expresia „burta de bere” e consacrata de mai multe decenii. O simpla analiza indica faptul ca aportul caloric al fiecarei sticle de bere nu depaseste 300 de calorii. 10 sticle de bere, da, pot duce la ingrasare. Dar un consum rezonabil, fara mici si gratare, nu reprezinta o problema pentru silueta.

Etichete: , ,
Iunie 14, 2010

Pompa lui Brett

Un culturist va arata cum i se umfla. Pectoralii.

Etichete:
Iunie 12, 2010

Vrajitorul Treolar

by: M. O.

In 1903, in Statele Unite, la Madison Square Garden din New York, se organiza o competitie deschisa tuturor sportivilor, nu doar culturistilor, „America’s Most Perfect Developed Man”. Competitia a fost castigata de Albert T. Jenkins, cunoscut ca Al Treolar (1873 – 1960), ulterior autor al unui popular manual de exercitii, scris impreuna cu asistenta sa, Edna Tempest.

Ce e interesant in acest manual? Ei bine, pe langa faptul ca se acoda o atentie deosebita exercitiilor cu ganterele si aparatele, pana aici haltera fiind considerata cvasisuficienta, Treolar propune, ca si Triat pe vremuri, programe specifice pentru femei si pentru copii! De asemenea, capitole aparte sunt dedicate cresterii in masa musculara si reducerii stratului adipos.

Este una din primele sistematizari cunoscute, asa ca merita macar putina atentie. Vine din partea unui invingator, unul care si-a rationalizat alimentatia, dar nu a folosit nici un fel de substante ajutatoate. In epoca, sucul de rosii, cu efectele sale antioxidante, mierea de albine si fructele, in general, erau „suplimentele nutritive”.

Asadar, cum lucra Treolar?

Ca mijloace de lucru, ganterele erau de baza. Nu schimba greutatea, ci marea numarul de repetari, fapt care l-a ajutat sa castige definire musculara.

GRUPA 1. UMERI. Era considerata grupa prioritara. Iata un exemplu:

1. Ridicari prin fata cu ganterele. Treolar propune 20 de repetari pentru fiecare brat.

2. Fluturari laterale cu rotire si trecerea ganterelor deasupra capului. 20 de repetari

3. Fluturari laterale, ducerea ganterelor pana la inaltimea umerilor. 20 de repetari

4. Impins la cablurile fixate in perete, pana la epuizare.

5. Fluturari din aplecat la 90 de grade. 20 de repetari.

6. Tractiuni la cablurile scurte. Acestea erau fixate la inaltimea umerilor [i vizau dezvoltarea grupelor posterioare ale humerusului.

7. Impingerea ganterei in fata, de la piept, stand in picioare. 20 de repetari. Treolar vorbea despre acest exercitiu ca fiind de tranzitie spre cele ce antreneaza bicep[ii.

GRUPA 2. BICEPS

1. Cu ganterele, din picioare, flexii. 20 sau 30 de repetari pentru fiecare brat, alternativ.

2. Pornind de la acest prim exercitiu, Treolar executa variante: cu un singur brat ori flexii cu ambele gantere. Lucra intotdeauna din picioare.

GRUPA 3. PIEPT SI TRICEPS

1. Flotari. 30 de repetari.

2. Intins pe podea, ridicarea partii superioare a corpului (flotari), trenul inferior ramane jos. 30 de repetari.

3. Fluturari cu ganterele. Folosea un taburet pentru sprijinirea spatelui si o lada, pentru picioare. 20 de repetari.

4. Cabluri (ca si azi). 20 de repetari. Treolar varia inaltimea la care erau fixate acestea, in functie de partea pe care dorea sa o lucreze.

5. Triceps la extensor. Similar extensiilor la helcometru. 30 de repetari.

GRUPA 4. PICIOARE

1. Genuflexiuni. 30 de repetari

2. Genuflexiuni pe un singur picior. 10 repetari

3. Sarituri cu extensia corpului. 20 de repetari.

4. Ridicari laterale ale piciorului, alternativ. 50 de repetari

5. Gambe. Mai intai pe ambele picioare, apoi pe un singur picior. Pana la epuizare.

GRUPA 5. ABDOMEN

Este o grupa ce beneficia de o atentie aparte, Treolar executand o mare varietate de exercitii. Celor bine stiute de toata lumea, efectuate si azi, le adauga diferite tipuri de extensii si rotiri ale trunchiului. Lucra zilnic, pana la epuizare.

GRUPA 6. SPATE

1. Culcat pe burta, se ridica in acelasi timp trunchiul, cu bratele intinse in fata, si picioarele. 30 de repetari

2. Ramat din sezut la extensor (similar helcometrului de azi). 30 de repetari.

3. Culcat pe spate, se ridica abdomenul, corpul ramane sprijinit pe talpi si pe umeri. 30 de repetari.

4. Indreptari cu ganterele. 30 de repetari.

Treolar combina aceste exercitii cu unele preluate din gimnastica, de pilda stat in maini si, totodata, flotari din stand in maini. In afara de umeri si tricepsi, acest exercitiu implica puternic muschii spatelui. Treolar nu avea dorsalii uriasi ai culturistilor de azi, dar nici nu urmarea asta. Tinta lui era armonia. Nu neglija muschii gatului, pe care-i punea la munca … stand in cap.

De asemenea, Treolar lucra cu un soi de maciuca din fier, in fapt o bara cu greutate doar la un capat, exercitii pentru implicarea muschilor stabilizatori. Metoda nu era noua, fiind preluata din antrenamentele pentru forta cu bilele de fier, asa numitele, azi, kettlebells. Despre care vom vorbi ceva mai incolo.

Ei bine, cand am inceput sa-mi construiesc programul de fitness ce m-a ajutat sa pierd 20 de kilograme in 12 luni, am pus la baza metodele lui Treolar, pe care le alaturam unui set de idei “furat” de la Staley! Am folosit extensorul, dar nu ca si campionul american, si nu m-am atins de acele “maciuci” din fier. Le-am inlocuit cu miscari preluate din gimnastica rusa, constatind rapid ca acestea au un efect imediat asupra stratului adipos. “Dovlecului” de sun tricou, i-au fost fatale!

Tocmai de aceea consider ca un capitol dedicate maestrului modern al bilelor de fier, un fost luptator de comando sovietic, este necesar. Voi explica, apoi, in ce fel am adaptat haltera si ganterele pentru a executa aceste miscari, vitale pentru muschii stabilizatori.

Abia apoi voi trece la Grimek si la metodele sale si la Vince Gironda, ultimul un mare performer, pe nedrept uitat. Pentru a ajunge intr-un final la expunerea acelui program cu ingrediente diverse pe care mi l-am creionat singur si care, o repet, m-a ajutat sa slabesc 20 de kilograme. In conditii cat se poate de civilizate, fara piei atarnand pe burta!

Iunie 11, 2010

Imens!

by: M. O.

Nu-mi pun problema ce mananca si ce nu acest Coleman. Arata ca un ciborg, mai mult robot decat om. Arata ca un produs sintetic, ca o anvelopa injectata cu azot. E imens si spectaculos. Prea imens, prea spectaculos, ca un produs de laborator.