Kettlebell, un nou episod

by: M. O.

Cum „funtioneaza” acest tip de antrenament?

1. Mijloacele. Bile cu greutati diferite, in func]ie de gradul de pregatire al atletului si de program.

2. Locul. Nu e nevoie de o sala propriu-zisa. Marele avantaj al acestui tip de antrenament este ca poate fi practicat oriunde. Inclusiv in sufragerie sau garaj, cu conditia sa existe suficient loc. Totusi, de preferat este un spatiu liber de minim 20 de metri patrati. O curte e perfecta.

3. Durata. Pavel Tsatsouline spune ca sedintele trebuie sa fie zilnice, dar scurte si intense. Durata lor nu depaseste, cumulat pe cele 7 zile, doua ore, doua ore si jumatate! Extrem de pu]in pentru un culturist care lucreaza, de regula, intre 50 si 90 de minute zilnic. „Cercetatorii rusi au stabilit ca un antrenament cu ochii pe ceas, rapid si ritmic, e mult mai eficient decat unul bazat pe recuperare aproape completa intre serii. Pauza trebuie redusa la minimum. Sa fie cat mai mica posibil”, spune Pavel.

4. Efect. Forta musculara pentru orice scop, flexibilitate si reducerea grasimilor din organism, acestea sunt beneficiile anuntate de rus. Plus asa numitul „efect al diavolului” (WTH). „Reprezinta imbunatatirea capacitatii de a face lucruri pentru care nu s-a facut nici un fel de antrenament”, spune, frust, Pavel. „Pur si simplu pentru ca lucreaza cu kettlebell, elevii mei cresc in forta pentru competi]iile de powerlifting, lovesc mai dur cu pumnul, alearga mai repede, indoaie cuie si sparg caramizi si asa mai departe”.

„Thompson a castigat 12 kilograme de muschi in trei luni cu un program de 10X10 (10 serii a cate 10 repetari, n.n.) bazat pe ridicari si balansari cu kettlebell. Colegul sau de antrenament, Haney, 51 de ani, ex-campion la aruncarea greutatii la colegiu, a castigat 7 kilograme de masa musculara cu acelasi program. Fostul powerlifter Phil Workman, care deja avea o masa musculara mult mai mare decat un corp normal ar avea dreptul sa o aiba, a inceput sa faca serii multiple de balansari cu o pereche de kettlebel. Dorsalii i s-au uflat atat de mult incat a fost acuzat ca ia steroizi. Daca a functionat pentru ei, care nu sunt la prima tinerete, va functiona pentru oricine”

Pavel Tsatsouline

5. Program si executie. Miscarile sunt naturale si se bazeaza pe principii care func]ioneaza si in culturism. Sunt de preferat miscarile corecte, cu o greutate mai mica, in fata celor fortate, cu o incarcatura mare. Miscarile sunt fluide, iar componenta aerobica este inclusa. Din aceasta deriva, de altfel, arderea intensa a caloriilor.

Voi reveni cu un set complet de exercitii. Pana atunci, o propunere:

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: