Apa rece, efort imens

by: Mr Fisch

Experienta inedita, pentru mine, in aceasta vara. Ca sa fiu expeditiv: concediu Austria, 10 zile, lac Zell am See de origine glaciara. Temperatura apei, sub 16 grade. De fapt, cred ca era bine sub 16 grade. Cand intrai, ti se taia respiratia.

Remarca pe care vreau sa o fac e urmatoarea. In apa rece, efortul depus pentru a parcurge aproximativ 2,5 kilometri mi s-a parut imens. Am inotat zilnic cate o ora si jumatate, sperand de fiecare data ca va aparea adaptarea si ca, in aceasta perioada de timp, voi inota mai mult decat in ziua precedenta.

N-a fost asa. Pun asta, mai intai, pe seama curentilor. Si, in special, pe seama apei. Am cautat explicatii. Una singura mi s-a parut cat de cat credibila. In apa rece, consumul de oxigen al organismului e mai mare. De aici deriva sesiuni de inot mai dificile, in care sistemul cardio-vascular e pus la lucru mult mai mult decat in apa de 25 de grade a piscinei.

Efortul suplimentar mi s-a confirmat la intoarcerea acasa. Scaderea in greutate a fost de 1,7 kilograme in 10 zile, in conditiile unei alimentatii mai degraba abundente.

Asta desi se spune, iar eu sunt convins ca nu e gresit, ca in apa pierderea in greutate e mult mai dificila decat pe uscat.

Lasă un răspuns

