Strasbourg si Avignon. Cat platesti pe autostrada in Franta. Talharii de la drumul mare

by: Driver

Spuneam despre Strasbourg ca este un oras minunat. Las la o parte monumentele de arhitectura. Mi s-au parut superbe canalele ce amintesc de Amsterdam si linistea profunda a acestui oras. Pistele de biciclete sunt peste tot, iar cei de aici chiar le utilizeaza! Chiar si atunci cand, la costum si cravata, merg la serviciu. E o mare greseala sa crezi ca te poti plimba, ca pieton, pe aceste piste. Risti sa fii accidentat, iar politia te va amenda, pentru ca nu ai ce sa cauti acolo.

Orasul e plin de verdeata si e construit pentru pietoni si pentru biciclisti, mai putin pentru masini. De altfel, strazile din centru sunt stramte, medievale, putin potrivite pentru orice tip de automobil. Le poti vizita, insa, fara probleme, pe jos.

Am tras la un hotel cu parking, ca de obicei. Nu la fel de grozav, hotelul, ca si cel din Viena, insa aproape de iesirea spre autostrada. Franta, la nivel de autostrazi, sta extraordinar, insa acestea sunt scumpe. Platesti intre 2 si 20 de euro, in functie de tronson! Se poate intampla ca, traversand Franta de la nord la sud sa te coste mai mult taxele de autostrada decat benzina! La bariere – „peage” – se poate plati si cu cardul, dar si la ghiseu. Am ales prima varianta, in special ca zonele pentru carduri erau de obicei mai libere.

Benzina, in Franta, costa intre 1,20 euro si 1,60, iar la statiile de alimentare se ajunge, ca si in Germania, iesind uneori si doi kilometri de pe autostrada. Arata insa foarte bine, sunt dotate cu restaurante, locuri pentru fumat special amenajate, toalete, dusuri, magazine. Insa e bine sa aveti grija in aceste statii. Se aduna aici o lume, sa zic asa, multicolora. Am fost abordat, langa Lyon, de un pretins camionagiu roman care-mi cerea sa-i desenez o harta pana la Paris. Mi s-a parut suspect si am refuzat sa intru in vorba cu el. Mi-am luat nevasta si copilul si am plecat. Mi s-a parut, pentru vreo 10 kilometri, ca sunt urmarit de un Opel inchis la culoare. Am insa o masina pe care pot sa ma bazez, am calcat-o si am scapat. Poate a fost doar o impresie, desi nu sunt un paranoic.

Am auzit insa despre destule cazuri in care turistii au fost talhariti chiar in benzinarie, fara sa intervina cineva. Aceasta in conditiile in care politia franceza mi s-a parut prompta, decisa, chiar dura.

La plecarea din Strasbourg am oprit intr-o benzinarie. In parcare, asteptand-o pe sotia mea care era la magazin, am fost literalmente inconjurat de trei politisti, aparuti parca de nicaieri. Intre ei, o doamna politist, care m-a si abordat. M-a intrebat sec: „Masina va apartine?”. Am zambit si am spus „Da”. Zambetul mi-a disparut cand i-am studiat mai bine pe insotitori: erau imbracati de interventie, cu aparatori de genunchi si coate, cu manusi grele, probabil cu nisip. In spate, un altul, aflat la volanul unei masini de politie, mi-a notat numarul, l-a verificat, apoi le-a facut un semn celorlalti politisti. Mi-au urat „O zi buna” si au disparut.

De la Strasbourg am ales varianta spre Lyon, strabatut de o autostrada urbana incredibila, ce taie dealurile prin tuneluri absolut spectaculoase inainte de a cobori pe malul Rhon-ului. Ceva mai incolo, autostrada ajunge in zona aeroportului. Ai impresia ca avioanele ce se apropie de pista vor gresi, aterizand pe autostrada.

Avignonul, orasul papilor in zorii evului mediu, este fabolus. Palatul e imens, alb stralucitor, iar celebrul pod din Avignon – cel din cantec – se afla intr-o zona usor accesibila. Am ales un hotel aflat la marginea orasului, apoi am revenit cu masina in centru. Sunt locuri de parcare destule si relativ ieftine. Am luat cina sub niste arbori imensi, iar meniul a fost provensal tipic, peste, ierburi aromate, vin. Pretul, in schimb, a fost piperat, aproximativ 100 de euro pentru trei persoane, in conditiile in care copilul a ales ceva neutru, friptura de vita cu garnitura de cartofi.

Voi reveni

One Comment to “Strasbourg si Avignon. Cat platesti pe autostrada in Franta. Talharii de la drumul mare”

  1. Buna…am si eu o intrebare ! curand voi pleca in franta,la strasbourg..si voi fii nevoit sa fac 1 data pe saptamana ruta strasbour-lyon. imi poti spune si mie care e ruta cea mai convenabila….ce taxe trebuie sa platesc si unde….cam cati km sunt si in cat timp crezi ca ii parcurg…daca imi poti da un raspuns ti`as fii recunoscator. eventual trimite`mi te rog un mail la dacy_jarule@yahoo.com . Mersi anticipat !

Lasă un răspuns

