Avignon – Barcelona. Portocali si prostituate

by Driver

De la Avignon la Barcelona, via Perpignan, drumul nu dureaza mai mult de 4 ore si jumatate. Sunt in jur de 430 de kilometri, cea mai mare parte dintre acestia fiind parcursi pe autostrada.

In sudul Frantei, circulatia e nebuna. Francezii trec halucinant de pe o banda pe alta, conducand cu viteze ce depasesc mult limitele legale. Rulam cu 140 la ora si am fost depasit de un Renault Twingo cu toate geamurile deschise, condus de o doamna de 50 de ani ce avea pe scaunul pasagerului un caine imens. Se merge cu claxoane si flashuri ca pe Pitesti – Bucuresti!

In fine, am ajuns la Perpignan. Francezii din vechea vama m-au tras pe dreapta, alaturi de un polonez si de doi cehi. Deh, eram estici. Ceilalti erau lasati sa treaca fara probleme. Ne-au verificat actele masini si ne-au cerut pasapoartele. A durat 5 minute, apoi am intrat in Spania. Am ales drumul spre Girona, iesind de pe autostrada, si am trecut prin mijlocul unor livezi de portocali impresionante. Din jumatate de kilometru in jumatate de kilometru, prostituatele, asezate uneori pe scaune de camping, cu umbrele de soare deasupra capului, isi prezentau „marfa”. Etau de toate soiurile, de la brunete, tiganci de-ale noastre si roscovane, la blonde de cel mai pur stil nordic. Copilul m-a intrebat ce fac doamnele pe margine, i-am spus ca se bronzeaza. Mi-a raspuns ca vrea si el. A trebuit sa-i explic ca ne grabim, ce puteam sa fac?

Benzina, la 1,2 euro, e mai accesibila decat in Franta. Pe drumurile secundare se merge, practic, din sens giratoriu in sens giratoriu. Nu e rentabil, drumul parca se lungeste la nesfarsit.

Ne-am intors pe autostrada, intrand apoi in Barcelona. Unii spun ca e cel mai frumos oras din lume. Pentru mine a fost capatul nei calatorii de 2.600 de kilometri. A fost superb, nu am resimtit oboseala, am strans amintiri cat pentru trei vacante. Ramanea ca, dupa 10 zile la Barcelona si pe plajele impresionante din zona, sa-mi fac planul pentru retur. Intoarcerea o programasem prin Italia.

One Comment to “Avignon – Barcelona. Portocali si prostituate”

  1. nu mai gasesc continuarea calatoriei tale in europa cu masina?poti sa imi spui unde o gasesc

Lasă un răspuns

