Inotul si castigul de masa musculara

by: Mr. Fisch

Intrebare, pusa de Claudiu, unul dintre sportivii amatori cu care corespondam:

“De mai multe luni merg zilnic la picina, pentru sesiuni de pana la o ora si jumatate, insemnand pana la 50 de bazine parcurse, adica doi kilometri si jumatate. Am remarcat ca, desi am un tonus bun, nu au existat castiguri in masa musculara. De ce? Se spune ca inotul sculpteaza corpul. O fi doar o poveste?”.

Pentru ca subiectul e de interes, pot spune, ca fost inotator de performanta, urmatoarele:

  1. Masa musculara e rezultatul fortei utilizate in actul atletic. Mai exact: un alergator de 10.000 sau un maratonist nu impresioneaza prin masa musculara. Aceasta pentru ca nu isi utilizeaza aproape niciodata forta maxima, spre deosebire de sprinteri, care, de altfel, au de obicei o masa musculara impresionanta.
  2. Intr-adevar, inotatorii de top au de regula un fizic impresionant, cu o musculatura masiva, bine conturata. Nu toti sunt asa, dar cei mai mediatizati, Phelps de pilda, au ce arata. Ca si sprinterii, acestia concureaza de regula pe distante scurte – vezi articolul despre efortul aerobic/efortul anaerobic in inot – intre 50 si 200 de metri, astfel incat pregatirea lor este in consecinta! Sigur, tehnica isi are rolul ei pe aceste distante, insa pregatirea la nivel de forta si la nivel cardio e de asemenea importanta.
  3. Inotatorii de top petrec multe ore in salile de forta. In perioadele precompetitionale, de pilda, aveam antrenamente zilnice dedicate fortei, sesiuni in care lucram ca si culturistii, pe grupe musculare! In perioadele competitionale insistam mai mult pe tehnica, dar nu trecea niciodata o saptamana fara sa intram in sala.
  4. Concluzia e clara: pentru un castig de masa musculara, pe langa bazin trebuie sa intrati in sala de forta si lucrati ca un culturist. Fortati repetarile, incercati mereu sa cresteti greutatea de lucru. Inotul, in special cel de anduranta, are castiguri de necontestat in planul rezistentei fizice, insa e discutabil daca aceasta forma de miscare poate sculpta de una singura corpul unui adult. Stiu oameni care inoata zilnic dublu fata de Claudiu, deci nu 50, ci 100 de bazine. Arata la fel, de ani de zile. Adica, se mentin. Ceea ce, pana la urma, poate fi un tel onorabil pentru un sportie retras la “pensie” in bazinul de inot.
  5. Un exemplu de antrenament in care se foloseste mult forta musculara e urmatorul:a. 12 – 15 serii X 25 metri, cu 40 – 45 de secunde pauza; b. 1X200 metri in forta; c. 12 – 15 serii X 50 metri, cu un minut pauza; d. 3-5 X 100 metri la maximum de efort, pauza un minut si jumatate; e. 1 X 200 metri in forta.

Insa nici acest tip de antrenament nu exclude sala, daca tinta e construirea unei mase musculare peste medie.

foto: marcel-wouda.com

Anunțuri

2 comentarii to “Inotul si castigul de masa musculara”

  1. Depinde de constitutia fiecaruia, depinde in ce fel facea alea 50 de bazine..

  2. Innotul a ajutat dintotdeauna la modelarea masei musculare!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: