Cade Golf IV testul de fiabilitate? Francezii pretind ca masina nu e o varianta de incredere la mana a doua

by: D. B.

Fiabilitate
GOLF IV (1998 – 2003)

Este una dintre cele mai cautate masini pe piata second-hand. Isi pastreaza bine pretul de revanzare. Dar, oare, e atat de buna pe cat se spune?
Se stie, aceste modele au destule probleme de fiabilitate. Francezii de la revista Caradisiac le-au trecut in revista, iar concluziile nu-i sunt prea favorabile lui Golf IV.
Haideti sa le luam pe rand, in functie de motorizari.
Motorul 1.4. benzina – S-au raportat numeroase probleme legate de ruperea curelei de distributie pe modelele fabricate pana in 2001, cu consecinte dezastruoase asupra supapelor, chiuloasei s.a., ajungindu-se la necesitatea inlocuirii complete a motorului! Si la 1.6 benzina s-au raportat cazuri de rupere inopinata a curelei.
Motoare 1.4, 1.6, 1.8T si V5. Pe modelele fabricate intre ianuarie 2001 si ianuarie 2003 s-au remarcat probleme la bobina de inductie. Nu doar francezii le-au remarcat! Aruncati un ochi pe forumuri.
Motoare TDI
La modelele fabricate pana in primavara lui 2003 s-a remarcat o scadere semnificativa a performantei motorului, incepand de la un rulaj de 40.000 de kilometri, cauzata de debitmetrul de aer.
Motor 1.9 TDI 110 cp. La modelele fabricat in 1998 si 1999, probleme cu turbina, remarcate si la 1.9 tdi 115 cp, 130 cp si 150 cp. Pistoane care “cad” devreme, in special la 1.9 115 cp. La SDI, probleme la cutia de viteze incepand de la 80.000 de kilometri.

Alte probleme:
Motor 1.4. Mers neregulat la relanti.
Motor 1.6. La cele fabricate pana in 2002 s-au raportat cazuri de intrerupere brusca si nejustificata a functionarii si mers neregulat la relanti. Motorul 1.8T 150 cp – pompa de apa “cade” dupa 60.000 de km. Pe toate modelele din 1998 – caderea precoce a catalizatorului, probleme cu inchiderea portierelor, scaune fata cu tendinta de deformare.
Pe toate modelele: “greierasi” dupa 80.000 de km. Asta in Franta. In Romania, cu siguranta mai devreme.

Probleme la partea electrica
Pe modelele fabricate pana in 2002 – probleme cu geamurile electrice, functionare neregulata a instalatiei de climatizare (cadere a compresorului dupa 80.000 de km), iar la anumite modele din 1998 s-au semnalat cazuri de declansare nejustificata a unor airbaguri.

Rechemari:
1998 – anumite versiuni au fost rechemate in service pentru schimbarea sistemului antidemaraj. Acesta bloca masina, pornirea era imposibila.
2000 – o serie de motoare 1.9 tdi 115 cp au trebuit pur si simplu inlocuite, acest propulsor remarcandu-se, spun francezii, printr-o „mare fragilitate mecanica”.

Concluzii:
Se cunoaste rivalitatea dintre francezi si germani, ca si modul aproape agresiv in care fiecare dintre acestia isi apara industria nationala. Totusi, problemele mecanice exista. Dar ce masina e infailibila? Renault, cumva?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: