Kettlebells. Principalele avantaje

by: M. O

Desi aparent insolit, antrenamentul cu bile de fier a prins foarte bine si in Europa. Italia este una dintre tarile care a promovat intens noua tehnica, in special prin Rocco di Simone, expert in fitness, pilates, arte martiale si alimentatie. Este practicant al culturismului din 1987 si colaborator al mai multor centre sportive pe probleme de bodybuilding, cardiofitness, pilates si gimnastica de recuperare.

Rocco di Simone propune integrarea antrenamentului cu bile de fier in cel de culturism.

Italianul porneste de la principiul ca aparatele de fitness si cablurile furnizeaza o mai slaba stimulare a muschilor stabilizatori decat halterele, ganterele si bilele de fier.

Concluzia sa este ca acest tip de pregatire nu e doar necesar, ci ar trebui sa fie obligatoriu pentru sportivii de performanta.

„Utilizarea acestor kettlbells permite antrenarea mult mai eficienta a fortei dinamice, pregatind execelent corpul pentru accelerari neprevazute si schimbari de directie, obisnuite in sporturi precum rugby sau fotbal american. Cea mai mare parte a miscarilor intareste intercostalii, abdomenul si muschii din zona inferioara a spatelui. Priza se imbunatateste, fiind implicate articulatiile incheieturii pulsului si antebratele in zone imposibil de stimulat prin antrenamentele clasice, cu haltere si gantere. Alte exercitii actioneaza intens asupra umerilor si-a dorsalilor. Kettlebells reprezinta veriga lipsa intre antrenamentul cu corpul liber si cel cu greutati”

Rocco di Simone

Pot fi extrase cel putin 12 avantaje ale folosirii bilelor de otel.

1. Pot fi utilizate la orice varsta, atat de catre barbati, cat si de catre femei.

2. Sunt sigure, cu conditia ca exercitiile sa fie efectuate corect.

3. Cresc mult forta bratelor si imbunatatesc priza.

4. Intaresc aparatul muscular in general si contribuie mult la sanatatea oaselor. Ajuta la prevenirea accidentarilor.

5. Sunt mult mai ieftine decat clasicele aparate de la sala, pot fi utilizate acasa.

6. Cresc mobilitatea umerilor si a bazinului.

7. Nu doar cresc forta musculara, dar si ajuta mult la reducerea grasimilor, fortand astfel modificarea metabolismului.

8. Sunt utile pentru imbunatatirea rezistentei si-a fortei in regim de viteza.

9. Reduc notabil timpul de antrenament. Cu o pereche de kettlebelle se poate efectua un antrenament intr-o jumatate de ora.

10. Imbunatatesc enorm motricitatea.

11. Sunt utile in recuperarea dupa accidentari.

12. Nu in ultimul rand, ajuta la imbunatatirea tehnicilor de executare a unor exercitii cu haltere si gantere.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: