Grupe prioritare in antrenamentul de acasa

by: M. O.

Teoria spune ca nu exista grupe prioritare si grupe neimportante. Totusi, avand ca exemplu antrenamentul de slabire, putem constata ca anumite grupe musculare au nevoie  sa primeasca o importanta sporita.
In ordine, acestea sunt: grupa picioarelor, grupa spatelui, grupa abdomenului, grupa umerilor. Bratele, cu cele trei grupe, bicepsi, tricepsi si antebrate, vin abia la final, dupa piept.
Asadar, grupa numarulul 1 ca importanta e cea a picioarelor. Exercitiile cerute de antrenarea acestei grupe sunt fundamentale, atat pentru constructie, cat si pentru rezistenta.
Genuflexiunile sunt de baza in antrenamentul cu greutati. Ajuta enorm la dezvoltarea masei slabe – musculare – din zona inferioara a corpului, dar implica si alte zone musculare, inclusiv spatele si abdomentul.
Fandarile anterioare. Au un rol decisiv in dezvoltarea musculaturii anterioare a piciorului, dar, ca si genuflexiunile, implica puternic spatele si abdomenul.
Fandarile laterale. Ofera un plus de elasticitare, pe langa avantajele descrise deja la exercitiul anterior.
Aplecarile cu bara (picioarele perfect intinse). Pe langa bicepsul femural, spatele si muschii oblici, alaturi de umeri si de brate, lucreaza intens la acest exercitiu. Ajuta enorm la inlaturarea stratului adipos din zonele laterale, dar si a celui de pe abdomen.
De ce e important sa dezvoltam masa musculara in curele de slabire? Pentru ca, am mai spus-o deja, muschii sunt motorul ce solicita intens combustibil. Iar acest combustibil, in cazul unei diete normale, nu este altul decat grasimea din corp. Nu exista cure de slabire eficiente in lipsa antrenamentului cu greutati! In acest tip de pregatire, corpul devine rapid un eficient consumator de resurse, asadar nu ocoliti halterele si ganterele!
Grupa muschilor spatelui. Se antreneaza, prioritar, prin indreptari cu bara si ramat cu bara. Tractiunile sunt excelente, dar necesita pregatire si, pe de alta parte, o bara de tractiuni nu se poate instala facil acasa. In cazul indreptarilor, alaturi de muschii spatelui intra in functiune majoritatea muschilor mari ai corpului. Este un exercitiu dificil, dar reprezinta, singur, un antrenament aproape complet. Rolul sau in slabire e fundamental. Ramatul ajuta mai mult la dezvoltarea si la izolarea dorsalilor, dar pentru o constructie fizica normala, acest exercitiu e, la randul sau, deosebit de important.
Antrenamentul pentru muschii abdominali, despre care voi vorbi succint, vine abia in esalonul secund ca importanta. Nu veti reusi niciodata sa slabiti daca veti face doar abdomene! Corpul trebuie transformat int-un consumator de grasimi in ansamblul sau.
Antrenamentul pentru piept – cu cele doua exercitii de baza, impins si fluturari cu ganterele, la care se pot adauga, fireste, o sumedenie de alte exercitii – ajuta la inlaturarea grasimii din zona pectorala. Antreneaza in acelasi timp muschii inimii (!). De asemenea, ajuta pe zona fruntala a umerilor si pe cea tricepsilor, unde startul adipos e de regula mult mai usor de inlaturat.
Nu evitati insa nici o grupa musculara. Un antrenament complet e cea mai buna cale pentru a va atinge cat mai rapid obiectivele.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: