Archive for Decembrie, 2010

Decembrie 30, 2010

Sportivul anului 2010

by: Imoove
Sarbul Darko Novovic (37 de ani) a reusit, in octombrie – noiembrie, sa parcurga Amazonul in 46 de zile, INOTAND.

16 ore pe zi, cu o medie de 116 kilometri, acesta a fost ritmul plavului, care a doborat recordul slovenului Martin Strel, ce strabatuse aceeasi distanta – 5.450 de kilometri –  in 66 de zile!
Pentru ca a inota 116 kilometri pe zi, chiar si cu ajutorul curentilor, reprezinta o performanta uluitoare.

Pentru ca a inota mii de kilometri intr-un fluviu despre ale carui pericole nu are sens sa vorbim e o dovada de curaj nebun.

Si pentru multe alte posibile motive, toate legate strict de performanta,

DARKO ESTE DIN PUNCTUL NOSTRU DE VEDERE SPORTIVUL ANULUI 2010.

Anunțuri
Decembrie 27, 2010

Un comentariu devenit articol. „Cat trebuie sa dureze o sesiune de antrenament?”

by: Marian

Are 41 de ani, e din Buzau si ne-a trimis urmatorul comentariu. Il redam integral. Stie de vorbeste, merita sa-l cititi.

Desi sunt multe teorii, unele in favoarea antrenamentului de dimineata, altele pentru cel de dupa-amiaza sau seara, cred cu nu conteaza foarte mult cand, ci cum te pregatesti.
In acesta ecuatie, durata antrenamentului e foarte importanta. La fel si ritmul. In ce ma priveste, mi-am impartit rutina de antrenament in cicluri de cate o jumatate de ora. Asa am inceput, cu 30 de minute, intensitate maxima 80 la suta, plus 10 minute lejer. Am urcat la 60 de minute, aceeasi intensitate, 80 la suta, apoi la 90 de minute, cu 70 de minute 80 la suta intensitate.
Trecerea de la ciclul de 30 la cel de 60 s-a facut natural, pe masura ce acumulam forta si rezistenta. Nu am fortat nimic, pentru ca am vrut ca sportul sa-mi faca placere, nu sa fie un chin. E valabil si pentru trecerea la rutina de 90 de minute.
Niciodata, la nici un exercitiu, nu am fortat la maxim. Am preferat mereu pauzele scurte si un numar mare de repetari. Conformatia mea nu e una astenica, asa ca, in absenta diureticelor, nu am ajuns la o definire musculara impresionanta. Nici nu s-ar putea in numai 12 luni! Cu toate acestea, transformarea a fost fantastica.
DE cate ori pe saptamana? De doua, de trei, de cinci? Nu. Zilnic, daca se poate, cu o pauza de o zi la fiecare doua saptamani!
Nu e prea mult? Nu! Suntem facuti sa ne miscam, forma corpului nostru ne favorizeaza din acest punct de vedere. Omul s-a nascut migrator, miscandu-se dintr-o parte in alta dupa hrana, nu sedentar. Azi, in cazul programului de zilnic se vobeste despre pericolul supraantrenamntului. Oare acum 20 de veacuri omul suferea de supraantrenament? Nu cred.
Si, pana la urma, ce inseamna acest program zilnic? O ora de miscare, in ritm intens, urmata de alte 23 de sedentarism. Vi se pare mult? E imposibila refacerea, in conditiile in care dispunem de trei mese pe zi? Nici vorba. Pana acum un secol, omul era multumit daca manca zilnic. Adica o data pe zi, nu de trei!
Sigur, exista si meserii ce implica munca fizica, dar, sa recunoastem, cei care le practica sunt o minoritate. Cati oameni lucreaza in constructii? 100.000? Din care, cati fac sport? Poate 3.000, 4.000, daca e sa fiu optimist. Si, dintre acestia, cati merg pe jos la serviciu si muta saci si galeti 8 ore? Cred ca putini. In cazul lor se poate vorbi, poate, de oboseala fizica. Insa la ei, ora de sport nu ridica decat foarte putin nivelul de epuizare. Si stiti de ce? Pentru ca sunt ANTRENATI.
Corpul omenesc e facut sa reziste. Grasimea care se acumuleaza e rezultatul faptului ca organismul isi face rezerve. Asa a functionat adaptarea: mananci cand poti, cat poti, restul pui deoparte. De aceea am trecut fara sa ne dam seama de la o masa la trei mese pe zi. Pentru ca asa suntem programati: sa mancam si sa facem rezerve, in camara noastra de sub piele. Sacul plin e dizgratios, dar corpul nu stie asta. Nu indemna sa mancam atunci cand exista hrana la dispozitie.
In perioadele cu hrana putina, muschii, care, nu uitati, sunt facuti pentru miscare, isi iau energia din aceste rezerve. Sistemul muscular e un motoras care merge cu un carburant numit grasime, aici sunt pe deplin de accord cu Staley.
Putem sa programam singuri aceste “perioade cu hrana putina”. Tine de noi sa nu ne umflam stomacul! Majoritatea culturilor au impus, ritual, perioade de abstinenta. Postul, la crestini, e o perioada de purificare nu doar spirituala, ci si fizica. Mancam putin, evitam anumite alimente, iar schimbarea se simte. Cine tine postul Craciunului, de pilda, stie ca poate slabi trei, patru kilograme.

Si pentru ca tot vorbim despre acest antrenament zilnic, sa nu-I uitam pe sportivii profesionisti. Intrebati un maratonist de cate ori se pregateste pe saptamana. Va va spune ca face pauza doua zile pe an! Intrebati-I pe gimnasti. Va vor raspunde la fel. Acelasi lucru e valabil si pentru inotatori, cantori, boxeri si multi altii. Intrebatii pe fotbalisti. Pleaca in vacanta cu un program amanuntit in buzunar. Cine se respecta, urmeaza acest program.
Si atunci, e fitness-ul mai dificil decat oricare dintre aceste sporturi sau cei care le practica sunt niste supermani?
Nici una, nici alta. Si un amator, cu un program bine construit, se poate antrena zilnic. Chiar daca nu a facut sport in viata lui! Si aici nu vorbesc doar despre oamenii perfect sanatosi. Am cunoscut un barbat de 54 de ani semiparalizat care se antrena zilnic, vreme de doua ore si jumatate. Si facea asta de 10 ani. Cu ganterele legate de manini, aplecat pe o parte, fiindca cealalta nu-I permitea sa-si mentin aechilibrul. Am cunoscut un baiat de 17 ani cu piciorul stang blocat intins, in vreme ce mana drepta ii era, la fel, blocata de la cot. Dupa un an de antrenament, stiti ceva?, a reusit sa-si miste piciorul, iar bratul, de care si el era nevoit sa lege gantere, nu mai era atat de evident bolnav.
Am cunoscut un alt baiat, de 16 ani, care si-a corectat prin fitness, o boala a miocardului. Mi-a spus dupa doi ani, in care toata lumea a spus ca-si risca viata la sala: “Am cam scapat! Dar trebuie sa fac sport mereu, toata viata”.
Dar cazuri sunt nenumarate. Nu sunt miracole. Poate doar din categoria celor favorizate de sport. Suntem facuti pentru miscare, de aceea miscarea functioneaza in cazul oricarui dintre noi ca un medicament.
Ca sa inchei acest subiect: Condoleezza Rice, fostul secretar de stat in timpul administratiei Bush jr., a marturisit intr-un interviu ca se antreneaza zilnic si asta de peste 20 de ani. “Daca sunt plecata, o fac la hotel. Ma trezesc cu o ora mai devreme si imi fac exercitiile”, a spus Condoleezza care, iata, se apropie de 60 de ani.
Sigur, pericolul supraantrenamentului exista. Dar de aceea avem minte: sa o folosim. Corpul trimite semnale, ne spune cand oboseala tinde sa se cronicizeze. Depinde doar de noi sa ne dozam antrenamentele astfel incat sa evitam acest pericol.
V-o spune un om, la aproape 40 de ani, care a inceput sa se antreneze pe 1 ianuraie si a facut prima pauza la finalul lunii mai. Cand, dupa o petrecere, am fost prea mahmur sa mai pot pune mana pe haltera!
In tot acest timp, ca si astazi de altfel, am mancat normal, de toate cate putin, dar si exagerand cateodata. Am cautat sa evit mezelurile, dar nu le-am scos complet din alimentatie. Mi-am completat alimentatia cu vitamine si multiminerale, din acelea “una pe zi”, o cutie la trei luni. Atata tot.

Decembrie 20, 2010

Arnold Schwarzenegger. Principiile de pregatire

by: M. O.

Arnold a urmarit mereu un set de principii, pe care le-a impartasit si altora, in sala, dar si in cartile sale.
Sfaturile lui Arnold pentru cei care se antreneaza cu greutati sunt urmatoarele:

1. „Primul pas este acela sa credeti cu adevarat ca puteti deveni imensi. Trebuie sa acceptati ideea ca si voi veti avea privilegiul de a fi uriasi. In acest fel, veti putea ridica greutati pe care le-ati crezut imposibile”.
2. „Pasul urmator este sa va antrenati dur, punand accent pe haltere si gantere si mai putin pe aparate. Insistati pe acele exercitii de forta ce va pun in miscare aproape toti muschii, precum indreptarile si genuflexiunile”.
3. „Pentru a deveni mari, trebuie sa fiti mai intai puternici. Incepatorii si cei aflasi la un nivel intermediar trebuie sa insiste pentru masa si abia pe urma pe definire, asadar, sa insiste pe exercitiile de baza, nu pe tehnicile complicate”.
4. „Nu va feriti sa efectuasi miscari cu greutati mari, intr-un numar redus de repetari. Incepeti cu un set de 12 repetari, mariti greutatea si scadeti numarul de repetari, pana la epuizarea temporara. De obicei, ceream ajutorul unui coleg pentru a depasi momentele moarte sau pentru a ridica bara la inceputul exercitiului”.
5. „Desi am urmarit o schema de baza, am schimbat mereu exercitiile, fortand muschii sa lucreze diferit, sa se adapteze. Toate exercitiile functioneaza, intr-un fel sau altul. Unele mai bine, altele mai putin bine, insa numai experimentand se poate alege”.
6. „Incepatorilor le recomand sa stea mai mult la sala. De pilda, o ora si jumatate in loc de o ora, astfel incat sa aiba un timp suficient pentru recuperarei\ntre seturi”.
7. „Totusi, nu sunt de acord ca incepatorii sa efectueze foarte multe exerci]ii la o singura sesiune de antrenament. Vor ajunge la supraantrenament. Dar si la confuzie”.

Trebuie remarcat ca azi se merge pe principiul „putin si bine”. Arnold prefera altceva: „mult si cat se poate de bine”. Admitea ca se poate gresi, la tehnica, dar si la incarcarea cu o greutate nepotrivita a barii sau a ganterei, dar, asa cum s-a vazut mai sus, el considera ca „orice exercitiu e bun la ceva”. Cu alte cuvinte, mai bine faci, chiar daca lucrezi gresit, decat sa stai degeaba, temandu-te ca vei gresi.
Azi se considera ca si un antrenament intens de 20 – 30 de minute e suficient pentru o buna dezvalotare musculara. In ce ma priveste, cred ca aceasta teorie e buna pentru patronii de sali ce doresc un rulaj cat mai mare de public pe parcursul unei zile. Trei antrenamente pe ora aduca mai multi bani decat unul singur.
Arnold lucra ore in sir. Aproape zilnic. Si, daca tot e sa vorbim despre sali, echipamentul folosit de Arnold a fost, in cea mai mare parte a carierei sale, unul simplu. Pentru unii, chiar primitiv.

Decembrie 16, 2010

Fotbalul e in faliment

by: Carcotasul
Infrangerea Stelei la Napoli a demonstrat inca o data ca regresul fotbalului romanesc e total. Si de substanta.
Nu mai reusim nimic in Europa, nici macar atunci cand adversarii joaca prost, cum a facut-o Napoli aseara. Ne scufundam si ne va lua decenii sa revenim la nivelul de acum cativa ani, cand Rapidul si Steaua se bateau pentru semifinalele Cupei UEFA. Poate ca n-a fost doar o intamplare acel sezon. Insa nu am reusit sa pastram ritmul si am cazut. Inapoi, in mocirla.
Mircea Sandu a spus, acum doua zile, la Comitetul Executiv, un lucru extrem de important: „La fiecare trei seniori exista un junior”. Nu e nici o greseala. In Romania exista de trei ori mai multi seniori decat juniori. Ceea ce inseamna ca ne vom baza in continuare pe straini, „de mana a doua”, si ca, la nivel de echipa nationala, vom cadea mult mai jos decat acum, cand suntem oripilati ca si Burkina Fasso e inaintea noastra.

Decembrie 16, 2010

Arnold Schwarzenegger. O viata ce eclipseaza „Terminator” (IV)

by: M. O.

Ramasesem dator cu programul pentru zilele de marti, joi si sambata, propus de Arnold Schwarzenegger.

MARTI, JOI, SAMBATA
Nu, nu incepea cu exercitiile pentru umeri! Programul propus de Arnold, de altfel bine cunoscut, are ca baza bratele, in ordinea: bicepsi, tricepsi. Exercitiile pentru umeri sunt pentru final. Oricum, in aceste zile rutina e aparent mai lejera decat lunea, miercurea si vinerea.
De ce aparent? Pentru ca Arnold petrecea de multe ori la un antrenament pentru bicepsi acelasi timp ca si la o sesiune de spate!

BICEPSI (sesiune de baza)
1.Bicepsi cu haltera, din picioare – 6 serii, 6 – 10 repetari
2. Flexii cu gantera, din asezat, alternativ stanga, dreapta – 6 serii, 6-10 repetari
3. Flexii cu gantera, cu bratul sprijinit – 6 serii, pana la epuizare
4. Flexii cu gantera, din picioare, cu un brat – 6 serii, 6-10 repetari
Numarul exercitiilor efectuate era mult mai mare, insa acestea erau de baza. „Cand lucrez bicepsii, am halucinatii! Imi imaginez ca bratul se umfla pana cand umple toata sala. Sigur, exagerez, dar senzatia e ca bicepsul meu poate sa creasca la nesfarsit”, a povestit Arnold an autobiografia sa. Se oprea doar atunci cand simtea ca nu-si mai poate misca brasele. Urma o pauza, apoi trecea la umeri.
Relua totul de la capat, apoi trecea la tricepsi!

UMERI:
1. Impins cu haltera din asezat fata – 6 serii, 6 – 10 repetari. Acelasi lucru cu haltera la ceafa.
2. Ridicari laterale din asezat – 6 serii, 6 – 10 repetari
3. Ridicari laterale, aplecat la 90 de grade – 5 serii, 6 – 10 repetari
4. Cabluri, ridicari laterale – 5 serii, 10 – 12 repetari

TRICEPSI
1. Impins culcat cu priza ingusta – 6 serii, 6-10 repetari
2. Extensii la helcometru, 6 serii, 6-10 repetari
3. Extensii cu bara, din culcat – 6 serii, 6-10 repetari
4. Extensii cu gantera, de la ceafa (cu un singur brat) – 6 serii, 6-10 repetari
5. Flotari la paralele – 6 serii, 10 – 12 repetari

ANTEBRATE
– ca si in ziua precedenta.

Observatii
Este doar unul dintre programele de pregatire pe care le propune Arnold. Schwrzenegger nu se temea de improvizatii. Renunta la exercitiul ce nu functiona in cazul sau. Experimenta miscari noi. De asemenea nu se ferea sa vina cu combinatii dintre cele mai ciudate, lucrand, de pilda, umerii dupa tricepsi!
A cautat mereu sa respecte un set de principii, pe care le-a si transpus in sfaturi pentru ceilalti.
Aceste principii le voi reda intr-o postare ulterioara.

Decembrie 14, 2010

Handbal. Romania in semifinale!

by: D.B.
Dupa rugby, unde Romania s-a calificat la CM, si handbalul a demonstrat ca inca mai traieste.
Romania a castigat cu Muntenegru, dar asta o stiti cu totii. Rusia a capotat in fata Spaniei, 22-30, ibericele ajutand Romania sa ajunga intre primele 4.
Poate ca a venit momentul pentru o performanta uriasa. Sigur, Norvegia si Danemarca sunt incredibile, dar si fetele lui Voina au aratat un handbal de clasa. Parca si psihic stam mai bine. Asadar, se poate. Trebuie sa indraznim.

Etichete: , ,
Decembrie 14, 2010

Cel mai bun moment al zilei pentru antrenament

by: Arlene

Cand e cel mai bine sa ne antrenam? Dimineata devreme, la pranz, seara?

S-a discutat mult pe margine acestui subiect, iar studiile cele mai recente tind spre o singura concluzie: cel mai bun moment pentru antrenament e dupa-amiaza tarziu, cand, spun specialistii in fitness, capacitatea de efort e mai ridicata cu pana la 20 la suta comparativ cu dimineata. E valabil in special in sporturile ce implica ridicarea de greutati, iar explicatiile, complicate, vizeaza de la indicele temperaturii corporale la nivelul hormonal.

Oricum, cel mai bun indicator pentru fiecare e starea fizica, alaturi de cea psihologica. Daca dimineata te simti cel mai in forma si daca mai ai si timp, ei bine, e limpede ca atunci vei alege sa faci antrenament. E valabil si pentru celelalte momente ale zilei. Corect?

Decembrie 10, 2010

Cum se dopeaza un culturist profesionist

by: M. O.

Nu vreau sa zic ca Ronnie Coleman e dopat, desi mi se pare macar dificil sa atingi acele dimensiuni mancand oua si branza. Am gasit insa numele sau asociat cu un site in care sunt redate substantele (steroizi) si dozele consumate de un culturist profesionist.

In ce ma priveste, consider ca acestea ar omori, pe termen mediu, si un cal. Sau, nu? Cine alege sa se dopeze o face pe pielea si pe arterele lui. Mi se pare, oricum, o prostie.

http://www.ronniecolemansteroids.com/ronnie-coleman-steroid-cycle.html

P.S. Trebuie spus, macar pentru echilibru, ca Ronnie are aparatorii sai, inclusiv medici, ce sustin ca multiplul campion nu se dopeaza. Daca e adevarat, a descoperit un secret al cresterii la fel de pretios ca si acela al vietii vesnice.

Decembrie 9, 2010

Cine e antrenorul lui CFR Cluj

by: Carcotasul
http://cfrmania.gsp.ro/stiri/9962/exclusiv-cfr-a-ajuns-la-un-acord-cu-cel-care-a-facut-istorie-la-boavista-vine-pacheco.htm

Decembrie 8, 2010

CFR Cluj are antrenor nou

by: carcotasul
Campioana si-a gasit antrenor. E strain, asa cum au anuntat clujenii. Si e oarecum titrat. Nu e un mare tehnician, dar e peste ce s-a adus pana acum la Cluj.
Il va anunta maine Gazeta Sporturilor.

Etichete: , ,