Cum am slabit (peste) 20 de kilograme. Partea a II-a

by: D.B.

Cat de radical va trebui sa va schimbati viata?
Ei bine, cat mai putin cu putinta, in special in prima parte! Suna ciudat? Poate, insa o schimbare radicala implica un stres pe masura, iar acesta nu poate fi decat unul negativ. Cei mai multi renunta in prima parte a programului de slabire.
Asadar, sa incepem cu alimentatia.
1. Nu va infometati!
In ce ma priveste, am adoptat urmatorul program de alimentatie:
Dimineata – de regula mananc cereale cu lapte. Combin insa musli cu alte doua tipuri de cereale, atat pentru gust, cat si pentru consistenta. Castigul energetic e insemnat, fapt extrem de important pentru prima parte a zilei.
Gustarea – la ora 11:00 – este formata din doua fructe, fie doua mere, fie doua portocale. Uneori aleg un grapefruit, excelent „devorator” al grasimilor din sange.
La pranz – ora 14:15 – mananc o ciorba sau o supa, iar la felul doi o friptura cu garnitura de legume. Uneori schimb cu branza si rosii, in special in sezon.
A doua gustare – ora 16:00 – e formata doar dintr-o cafea, cu zahar insa.
Seara – indiferent de ora – mananc orice, dar am grija sa nu-mi umflu stomacul. Nu am tinut cont niciodata de recomandarea „sa nu mananci seara dupa ora 18:00”. O consider insuficient documentata, iar in cazul meu faptul ca am mancat bine inclusiv la ora 1:00 noaptea nu a adaugat kilograme!
Pare o dieta de ingrasare, nu-i asa? Poate, insa nu depaseste 2.200 de calorii pe zi. Iar aceste calorii, puse in balanta cu consumul energetic, despre care urmeaza sa vorbesc la partea legata de miscare, sunt realmente foarte putine.

2. Nu va stresati daca ati pierdut o masa!

Programul alimentar trebuie sa tina cont de regula de baza, si anume ca noul stil de viata nu trebuie sa fie unul aducator de stres. Daca ati pierdut o masa, nu va impacientati. Mancati normal la urmatoarea, fara sa incercati sa recuperati!

Pe de alta parte, daca mai ajungeti la o pizza sau la un restaurant cu preparate traditionale, nu le refuzati! Doar nu mancati zilnic astfel de lucruri. Atata timp cat dieta de mai sus e prioritara, cate o scapare se mai permite.

Au fost zile in care mi-am comandat special pizza, altele in care am mancat un kilogram da paine la o masa. Cu unt! Si asta pentru ca, de obicei, nu o fac, incercand sa ma tin de regula mea numarul 1: 70 la suta vegetale, 30 la suta produse animale (cat mai ra mezeluri). Paine mananc rar – desi eram un cosumator vorace de paine -, iar unt cam o data pe saptamana.

Va urma

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: