Archive for Februarie, 2011

Februarie 25, 2011

Un plin de benzina costa 13 euro. In Africa de Sud si Afganistan!

by: Driver

La noi, litrul de benzina urca implacabil spre 5 lei. Bariera de 1 euro/litru a fost demult depasita. Exista insa tari in care cu un euro pui mai bine de 4 litri de benzina si vreo 8 de motorina!

Iata lista tarilor cu cei mai ieftini carburanti:

Afganistan: „verde” 0,22 Euro, Diesel 0,13 Euro – un plin de benzina costa 13,20 Euro, unul de motorina 7,80 Euro.
Africa de Sud: „verde” 0,23 Euro, Diesel 0,19 Euro – plinul de benzina 13,80 Euro, de motorina 11,40 Euro.
Algeria: „verde” 0,30 Euro, Diesel 0,15 Euro – plinul de benzina 18,00 Euro, plinul de motorina 9,00 Euro.
Armenia: „verde” 0,52 Euro, Diesel 0,44 Euro – plinul de benzina 31,20 Euro, de motorina 26,40 Euro.
Cipro: „verde” 0,74 Euro, Diesel 0,42 Euro – plinul benzina 44,40 Euro, de motorina 25,20 Euro.

Anunțuri
Februarie 24, 2011

Regula celor 1.000 de repetari

by: D.B.

Un antrenament pentru definire musculara si, implicit, pentru arderea intensiva a grasimilor excedentare, se bazeaza pe un numar mare de repetari. Cat mai mare!

Rezultatele nu vor intarzia sa apara atunci cand programul implica tot corpul. Muschii isi vor cere „birul” de energie, apeland la rezervele de zahar si la cele de lipide. In cazul antrenamentului cu greutati, imensul beneficiu rezida din faptul ca, in efortul de adaptare la solicitari, muschii vor avea nevoie de energie pe tot parcursul zile. Asadar, consumul de zaharuri si de lipide nu se incheie odata cu ultima serie. Grasimile vor fi arse pe parcursul intregii zile.

Am testat, pot spune cu un real succes, un program ce include 1.000 de repatari. Cu cat sunt mai mari greutatile utilizate, cu atat mai bune sunt rezultatele. Tsatsouline vorbeste despre al sau program cu kettlebells (bilele cu maner) spunand ca e un veritabil „devorator de grasimi”. Ei bine, acelasi lucru se poate spune si despre „1.000 de repetari”.

De altfel, o parte dintre exercitii sunt preluate din antrenamentele cu kettlebells. Dar haideti sa vedem un exemplu concret. Accentul se pune pe viteza, dar si pe acuratetea executiei, astfel incat in prima etapa, greutatea de lucru are o importanta scazuta.

Asadar, pentru inceput se lucreaza cu o gantera modesta, de 4 kilograme.

1. Balansarea ganterei spre inainte. Pozitia: aplecat, genunchii flexati. Gantera se ridica prin balansarea cu o singura mana, pana la nivelul umarului. Coapsele si spatele imprima ritmul miscarii. Se efectueaza 200 de repetari, alternativ pe un brat si pe celalalt.

2. Balansarea ganterei spre inainte, cu doua maini. Se ia o gantera de 8 kg, care se prinde cu ambele maini. Se executa exercitiul descris mai inainte, in patru serii de cate 50 de repetari.

3. Ridicarea ganterei deasupra capului. Gantera de 8 kg se ridica de la sol pana deasupra capului printr-o miscare continua, fara segmentare, apoi se readuce la sol. Miscarea se repeta cu celalt brat. Se executa 200 de repetari, in serii de cel putin 20.

4. Overhead squat. Cu o bara usoara, de 20 kg, se executa genuflexiuni, bara fiind tinuta, cu bratele intinse, deasupra capului. Se efectueaza 5 serii de cate 20 de repetari.

5. Cu aceasi bara, se executa impins din picioare deasupra capului (umeri, anterior), serii pana la efectuarea a 100 de repetari. Se repeta exercitiul, cu bara de la ceafa, pentru alte 100 de repetari.

6. La final, 100 de „abdomene”, la alegere, vor incheia programul.

Pe masura ce repetati acest program, veti fi tentati sa veniti cu propriile exercitii. Nu ezitati sa experimentati. Plictiseala poate distruge orice antrenament.

 

Februarie 20, 2011

Arnod vs. Menzer. Tragedia unui invins (II)

by: M.O

Azi, Menzer (foto) ar fi un idol la fel de mare, poate, ca si insusi Arnold. Scurt si intens, asa merg lucrurile acum, nu mai e timp pentru maratoanele lui Arnold. O sansa ar fi avut si in urma cu trei decenii, dar i-a lipsit carisma. N-a stiut sa se faca popular, nu a fost, in cele din urma, un bun agent de marketing! Arnold era acolo, la vedere, pentru oricine de pe planeta aceasta. Facea furori cu al sau „Conan”, apoi cu „Terminator”. A stiut mereu sa se promoveze pe sine, iar cand a trecut pe terenul politicii a putut sa se impuna.
Menzer, nu! A ramas tributar unui stil de viata ce apunea, modelul intelectualului, rigid in principii pana la urma, cu radacini in beat generation. Nu putea sa dureze. Filosofia e mai buna in aula decat pe strada.

Iata programul unei zile, in perioada pre-competitionala, pe care Menzer il urma la minut, cu o rigoare iesita din comun. Este bine cunoscut acest program si a provocat uimire. Omul nu e o masins si, chiar dacs ar fi fost, chiar si masinile cedeaza. Organizat sau nu, programul e greu de dus inainte pentru ca exista bariere psihice pentru aceasta. E greu, ca fiinta umana, sa te lasi programat ca o masina de spalat sau ca un cuptor cu microunde!

Asadar: se trezea invariabil la ora 4 dimineata. Timp de doua ore citea texte filosofice. De la ora 7 se antrena cu greutati, iar de la 9:00 la 13:00 isi scria articolele.
La ora 14:00 iesea cu bicicleta la o „plimbare” de 25 – 30 de kilometri, iar de la 16:00 dormea pentru 60 – 90 de minute. Urma o alergare de 6, 7 kilometri, programata de la ora 18:00. Apoi, de la 20:00, pauza totala pana la 21:00. O ora se ocupa de probleme administrative, apoi revenea la studiu si filosofie. La ora 23:00 stingea lumina si mergea la culcare.

Arnold nu ar fi putut. De altfel, cine ar fi in stare sa urmeze, strict, zi dupa zi, un astfel de program? Austriacul stia ca 4 – 5 ore, uneori 7, le petrece in sala. Stia sa-si prepare imensele cocktail-uri de suplimente nutritive, obligatorii pentru a-i sustine maratonul cu haltere, apoi stia ca e nevoie si de relaxare. Arnold n-a fost un sfant. Dar asta l-a facut mai uman, un model mai usor de urmat.
Va urma

Februarie 9, 2011

Transformare incredibila la 51 de ani

Imaginile, cum se spune, fac mai mult decat o mie de cuvinte. Cazul e real: barbat, 51 de ani, complet transformat de exercitiile cu greutati.
link-ul e aici:
http://www.torontosun.com/news/torontoandgta/2011/01/14/16894716.html#/news/torontoandgta/2011/01/14/pf-16894861.html

Februarie 2, 2011

Record mondial neomologat. Iata de ce

by: Dan
Americanul Hill Taylor a stabilit un nou record la 50 m spate, cu 23, 1 secunde, intr-o competitie a universitatii texane. Desi a castigat detasat, Taylor a fost descalificat, iar recordul, fireste, nu a fost omologat.
Aceasta pentru ca Taylor a inotat TOATA distanta pe sub apa, in vreme ce actualul regulament prevede ca, in imersie, poate fi parccursa o distanta de cel mult 15 metri.

In acest moment, oficial, recordul mondial ii apartine britanicului Liam Tancock (24, 04 sec.).

Aici puteti vedea cursa:


Februarie 2, 2011

Cel mai tare SPA din lume

by: Arlene
Chiva-Som din Thailanda e considerat in acest moment cel mai bun loc de relaxare din lume. Vorbim aici despre un resort situat pe malul oceanului, care ofera, in materie de relaxare, cam tot ce-si poate dori cineva: de la cele mai diverse sesiuni de masaj, la aquasport si terapii dintre cele mai diferite.
Site-ul e acesta: http://www.chivasom.com/. Va puteti face singuri o parere.

Etichete: , , ,