Archive for August, 2011

August 31, 2011

Pana la ce varsta se poate creste in masa musculara?

Cercetari recente indica faptul ca varsta de 40 de ani e un soi de bariera. Poti sa cresti in masa musculara pana in jurul acestei varste, dupa care organismul isi cere propriul bir. Oricat ai trage de fiare, nu mai poti sa urci. Asta daca inainte ai fost un culturism constiincios, care si-a testat mereu limitele.

Exista competitii de veterani, inclusiv in Romania. Pe unii dintre ei, si pot sa spun ca sunt printre cei buni, ii cunosc. Imi povestesc invariabil despre „bratul de 54 din tinerete” sau despre seriile cu 210 la piept facute, fireste, tot in tinerete. Nu stiu cat de exacte sunt aceste studii. Cert e ca, la fel ca si in viata, se poate urca pana la un punct. Apoi, invariabil, vine caderea. Totusi, vestea nu e atat de negativa pe cat pare. Nu veti arata ca niste dinozauri la 70 de ani, dar puteti arata ca niste oameni sanatosi, cu o musculatura suficient de bine lucrata ca sa pareti un „tinerel” de 55. Si mai e ceva. Niciun culturist nu va avea nevoie de scaune cu rotile din pricina unor afectiuni locomotorii. Si nici probleme serioase la „mansarda”. Poate doar in cazul in care acestea sunt mosteniri genetice.

Am postat la un moment dat un film despre un barbat de 50 de ani, gras si deformat, care s-a apucat de culturism. In scurt timp si-a schimbat radical corpul. Probabil nu se mai poate creste in masa musculara de la o varsta, dar e sigur acest sport nu-si pierde eficienta niciodata.

August 8, 2011

Arnold: „Am lesinat in sala. Am vomitat dupa cate o serie. Ma asteptam sa mor in sala”

A ramas un guru al culturismului, chiar daca a iesit de ceva vreme din fenomen. Arnold a pus cap la cap teorii, a creat un sistem, iar acesta si-a dovedit functionalitatea. Stejarul austriac a castigat tot ce se putea, concurand in conditii egale cu ceilalti. Daca Arnold s-a dopat sau nu, nici nu conteaza. Ceilalti au facut-o?

Sistemul lui Arnold Schwarzenegger a avut la baza cateva adevaruri simple:

1.”Munceste pana nu mai poti, iesi din sala atunci cand simti ca abia te mai tarasti”

2. „Executa fiecare serie pana la epuizare. Ultimele repetari fac diferenta dintre un campion si un culturist de duzina. Am lesinat in sala. Am vomitat dupa cate o serie dura. Ma si asteptam sa mor in sala”

3.”Nu te lasa distras de nimic atunci cand esti in sala. Ma pregateam pentru un concurs cand a murit tata. Nu am mers la inmormantare, nu mai aveam cum sa-l ajut. M-am concentrat pe ceea ce aveam de facut. Asa am procedat toata viata: mi-am fixat tinta si am atins-o”.

Arnold se antrena si cate 7 ore pe zi. Nu spun ca e bine. Dar nici ca e gresit. A fost cel mai mare campion din istoria culturismului, iar aceasta e in sine o concluzie.

August 6, 2011

3.300 de repetari intr-o singura sesiune

de D.B.

Continuu experimentul: gantera mica, de abia 4 kilograme, numar mare de repetari, dar nu ca si in culturism, ci in stilul kettlebells, folosing gantera pe post de gyria. E un program mai degraba aerobic, care ma face, dupa o ora si 10 minute, cat dureaza o sesiune, sa ma simt stors de energie. La 39 de ani, parca e mai important sa simt explozia de adrenalina decat sa fortez o crestere in masa mai mult decat problematica sau o definire musculara ce devine tot mai dificil de obtinut.

Balansarile spre inainte detin ponderea cea mai importanta. Am ajuns la peste 1700 de repetari in acest stil. Restul miscarilor, pana la un numar de minimum 3.000, se bazeaza pe alte cel putin 8 exercitii. Am mai vorbit despre ele.

Principalul rezultat, dupa ce am reusit sa slabesc peste 20 de kilograme acasa, fara sala asadar, pe baza unui program propriu, a fost cresterea conditiei fizice. Am ajuns la 40 de bazine de 50 de metri, deci 2.000 de metri, in acelasi interval de 1 ora si 10 minute. Iar o ora de baschet nu-mi mai provoaca blocaj respiratoriu. Scopurile mele au fost atinse.