„GPS”-ul interbelic

de D. Florea

Istoria sistemelor de navigatie pentru automobile incepe in … 1920. Primul aparat semana cu un ceas de mana, iar hartile erau rulate manual (foto1).

navigator-ceas

Iter Avto a pus la punct, 12 ani mai tarziu, un aparat fixat pe bord, care functiona pe principii ceva mai apropiate sistemelor actuale. Punctul de start se stabilea manual, iar hartile erau rulate mecanic, prin intermediul unui             dispozitiv conectat la rotile autovehiculului (foto 2)iter-avto

In 1985, Etak devenea primul dispozitiv electronic de navigatie. Hartile se incarcau pe casete, locatia era stabilita de un dispozitiv de urmarire fixat pe vehicul. Functiona si nu dadea erori, dar compania nu a avut forta financiara necesara de a-l promova pe scara larga (foto 3).

etak

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: