Performanta incredibila a unei romance. Adriana Istrate, campioana de la Polul Sud

De D.B.

O romanca, Adriana Istrate (33 de ani), a fost singura competitoare in Antarctic Ice Marathon care a izbutit sa incheie cursa de 100 de kilometri, adjudecandu-si titlul de campioana!

Antarctic Ice Marathon este una dintre cele mai dificile competitii de atletism de pe mapamond. Nu doar distantele sunt extreme, ci si conditiile in care se concureaza.

Cursa masculina a fost castigata de un chinez, Huaqian Le.

24 de ore in fuga, la minus 27 de grade Celsius!

Nu un maraton, ci doua deodata, in conditii teribile: vant de 50 de kilometri pe ora care a facut ca temperatura exterioara de minus 14 grade Celsius sa fie resimtita ca minus 27 de grade Celsius de catre competitori! Adaugati ca s-a alergat pe o suprafata incredibil de dificila, zapada inghetata, si in conditii de vizibilitate scazuta si obtineti tabloul complet al cursei.

adriana istrate

foto: blogul personal, http://adrianaistrate.blogspot.ro/

Pentru a parcurge cei 100 de kilometri, Adriana Istrate a avut nevoie de aproape 24 de ore: 23h, 49 minute si 50 de secunde, un efort colosal, pentru o cauza nobila: romanca vrea sa adune bani pentru Casa Sperantei, o fundatie caritabila ce doreste sa ajute bolnavii in stadiul terminal.

Emotii cu inscrierea

Romanca a fost foarte aproape sa rateze cursa. Povesteste Adriana, pe blogul personal: „Ceva m-a lovit precum un fulger. Pe site, organizatorii anunțau că nu mai sunt locuri în concursul de anul acesta. Nu-mi venea sa cred! Simțeam cum cerul se năruie deasupra mea, mai ales că nu eram sigură dacă pot sau nu să fac rost de bani pentru două taxe de înscriere.

Cu toate acestea, mi-am luat inima în dinți și mi-am zis că trebuie să-mi încerc norocul. Le-am scris organizatorilor că vreau să particip la ambele curse, în cazul în care se eliberează vreun loc.

La câteva minute, primesc și răspunsul lor. Inima-mi bătea cu putere, de parcă întreaga viață depindea de ce scrie acolo. Am deschis mail-ul cu teamă și l-am citit greu, cu respirația tăiată de nerăbdare. Nu mai erau locuri, puteam doar să încerc la anul.

Însă nu. Cu încăpățânare, mi-am jucat și ultima carte: le-am mulțumit pentru răspuns și le-am reamintit că m-aș bucura să fiu trecută și pe lista de așteptare, dacă este vreuna.

Speranța moare ultima, spune un proverb românesc. La mine nu mai era niciun gram, mai ales că trecuseră 5 săptămâni și nu aveam vreo veste.

Până într-o zi! 23 martie mi-a schimbat viața! Atunci am primit cel mai așteptat răspuns din viața mea: Am găsit un loc liber pentru dumneavoastră. Mai sunteți interesată?

Am citit fraza de 10 ori, am inspirat și respirat atât de greu, încât simțeam că mă sufoc. Era un loc liber în concurs. Era pentru mine, îmi repetam continuu. Nici nu am mai stat pe gânduri și mi-am trimis datele, împreună cu asigurarea de viață. Eram oficial înregistrată în cursă, urmând să achit înscrierea în mai multe tranșe, până la data începerii concursului”.

2014-Runners

foto: Asa s-a alergat in Antarctica. Sursa: http://www.icemarathon.com/

O decizie care i-a schimbat viata

Adriana Istrate nu e un supererou. Sau, mai bine zis, n-a fost… Lucreaza la BCR, munca ei este preponderent la birou. In urma cu mai putin de doi ani a decis sa schimbe ceva. Povesteste Adriana, pe blog:

„Frustrări, oboseală, neliniște și teamă. Toate cerșeau schimbarea. Până nu demult, viața mea se limita la birou-acasă-birou. Îmi începeam ziua pe la 7 și jumătate dimineața și continuam cu multe și interminabile ore petrecute la birou.

Așa că, încă din prima zi a anului 2013, mi-am propus câteva schimbări de care viața mea avea atâta nevoie. O alimentație mai sănătoasă, mai mult sport, mai multă relaxare.

M-am gândit vreo câteva minute și mi-am spus: ”Vreau să alerg!”. Ca majoritatea obiectivelor pe care ni le stabilim la începutul fiecărui an, și acesta a rămas “agățat” în agenda și mintea mea, însă în fiecare săptămână mă amageam cu lipsa timpului.
Asta până când, în martie 2013, la o conferință de vânzări organizată la compania la care lucrez, am ascultat discursul lui Andrei Roșu, un alergător cu rezultate remarcabile, obținute în doar câțiva ani.  Până să îl întâlnesc, nu știam ce înseamnă cu adevărat să alergi. Ca și corporatistă, mi-am căutat avantajele pentru care să spun “vreau sa fac asta”: am un parc aproape, numai bun pentru a mă recreea, pot să o fac fără vreun training special și nu mă costă nimic.

Uite-așa, mi-am dorit ca, până la finalul anului, să alerg 20 de km. Kilometrii pe care, mai târziu, aveam să îi numesc un semi-maraton.
Cu pași mici, dar siguri, în doar 9 luni de antrenament, am reușit ceea ce credeam imposibil:

  •  În luna septembrie, am terminat cursa Transmaraton (21 km).
  •  În octombrie, am trecut de finish-ul Maratonului Internațional București (42 km).
  •  Iar în noiembrie, am participat la 1000 km Balkan Challenge (51 km).

Am trăit proverbul “în 9 luni se pot întâmpla multe”. Mie mi s-a schimbat viața”.

Lasă un răspuns

